Nyårslöften

Vi gjorde ett expriment på so:n en gång, man skulle skriva ner vad man köpt under en månad för att se utgifter vs. inkomster... Jag hade typ 100 kr kvar av mina penagr och jag fattade inte vart jag spenderat allt på... Ska försöka ha koll på mina pengar, men just nu fram till Maj sparar jag 500kr av min månadspeng till London! Så nu har jag ändå inte så mycket att spendera per månad...
 
Jag ska stå upp för mig själv, lära mig säga nej. Om det är en sak jag inte riktigt vill , varför göra det? Och nu räknas inte skolan... för då skulle jag väl antagligen ligga och äta Ben and Jerrys hela dagarna om jag fick välja liksom. Men bara, helt enkelt stå upp för mig själv och veta att ibland är det okej att säga nej!
 
Det är otroligt irreterabnde att vara så trött! Jag vill vara glad och pigg i skolan och vill inte alltid ta massa naps efter skolan bara för att orka göra klart matte-läxan liksom!
 
Jag säger inte att jag måste vara jätte bra, även om typ alla förväntar sig det... Som när jag var inlaggd på sjukhus och kollade blodsocker varje timme typ? "Fortsätt så här så kommer det gå jätte bra" Man yeah sure, som att jag inte har något liv. Även fast jag fattar att jag bokstavligen inte kommer ha ett liv om jag inte sköter mig... men jag har haft typ de tre senaste nyårlöfterna "bli bra på diabetes" och det har ju verkligen funkat... jag behöver inte bli bra, bara bry mig! Jag tror ärligt jag fortfarande inte riktigt fattat att jag har en sjukdom..
 
Jag behöver inte bli jätte smal och få världens sommar kropp, bara känna mig lite bättre över min krop. Synd bara att jag älskar mat... Hehe, men också bara träna mera på gymmet, äte minst tre frukter om dagen. Antar att nyårslöftet borde varit "bli nyttigare" men nej, det är gå ner i vikt jag vill också
45564_337823649654784_1730879961_n_large
 
 
Sen finns det massa tänk positivt, gör det till ditt år ochsåvidare. Men egentligen ska man ju ha så få nyårslöften som möjligt... Man lyckas ju typ aldrig hålla dom? Mn borde egentligen ha ett nyårslöfte som lyder "håll dina nyårslöften"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0