Studsmatta

På min tomt har jag en studsmatta, men jag andvänder aldrig den. Och vi hade planerat att ta bort den, men jätte många ungar från t.ex. stupvägen kommer varje solig dag och hoppar på den! Och jag tar betalt från dom.....
Jag vet att det låter taskigt, det tyckte jag med men jag lät dom hoppa i flera månader utan betalning och det var jätte jobbigt. De kom hela tiden, och de förstörde studsmattan så jävla mycket! Jag ser folk, som bokstavligen hänger/ligger på nätet! :P Fast jag säger till dom att inte hålla på med nätet.
Så då sa pappa att jag skulle börja ta betalt, så vi gjorde det! 5 kr per person! Hihi, älskar det. tjänade typ 200 kr förra somaren och nu, på bara 5 dagar har det kommit så många folk för det fina vädret och velat hoppa, så  har nu tjänat 110 kr. Yey! Men det jag stör mig på, är att jag säger att de inte får hoppa om jag inte säger ja. Men jätteofta, ibland när jag bara kommer hem från skolan, hoppar folk. Och jag frågar om de betalat, de ända de säger hela tiden "ingen var hemma".  In my mind " men hoppa inte då om inget är hemma, har sagt 110 gånger att man inte hoppar om jag inte sagt ja!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0