Sista SkolMåndagen 2012

Varning, lång text om skolan
 
Skönt! Började tio i elva idag,för det var ingen idrott. Fick reda på att jag bara får E i bild, men nästa termin ska jag försöka vara bättre! Är inte nöjd, men håller med, min slutuppgift var för enkel :(
Man borde inte bli så ledsen om man får E, det är ju godkänt och sure, vissa får ju inte äns godkänt. Jag siktar inte på A, för det är ett för svårt mål. Men därimot siktar jag på B, och blir nöjd med C. Man kan ju inte hjälpa att bli lite besviken när folk som är sämre, bryr sig mindre och är mindre koncenterad får bättre betyg! asso, hur går det till...?
Samma sak i slöjd, jag får bara D där. Ändå har jag kämpat, men kan inte säga att jag är så duktig, men dock inte dålig. Fast jag vet att jag fick bara D för att det var ett "mål" hon inte kunde ge högre på än E för jag inte är klar än. Resten av målen hade jag C och B på. Men nästa termin, då ska jag förska få B på slöjd! Vilket jag vet är möjligt!
(jag tar förgivet att alla vet hur de nya betygen funkar och att man får betyg för varje mål, och sedan ett slutbetyg)

Men lite bra nyheter har man väl fått idag, jag fick A/B på mitt hemkunskapsprov! Och det är jag ju nöjd med, men mitt betyg i hemkunskap är C, ville få bättre. Och tycker typ att jag förtjänar bättre. Men aja, bättre lycka nästa termin eller vad säger man?
En riktigt bra sak är att jag fick över 100 % på mitt andra spanska prov! Jag fick över 100% för jag skrev med än vad man behövde typ, och kan skriva en flytande text :P och mitt andra prov hade jag 78% på. Så jag kommer få A i Spanska, vilket jag är uppenbarligen överlycklig över, eftersom jag inte trodde jag skulle få A. Bara jag kan keep up the good work.
Jag fick B på mitt fysikprov, och tror jag får B i slutbetyg i Fysik... Det är jag nöjd med. Men såklart fick några A på fysikprovet, och de hade svaret på 1 till upg! So close but still so far
Alla förväntar sig så mycket av mig, och alla däger alltid att jag är duktig. Men jag lyssnar inte. Tycker inte jag är bra. Vet att ingen kommer läsa denna ointessanta text, men ville skriva

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag tycker du är jätteduktig vännen! Du kämpar, det är det som räknas. Tycker oxå att di förtjänar högre, men lärare är som de är... <3

Svar: Tack Linnea :)
Danielle

2012-12-18 @ 21:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0