Vem är Danielle Lagerstedt?

Jo, jag har inte berättat så mycket om mig själv här i bloggen. Men det finns ju alltid min beskrivning till höger.
Jag har diabetes
Jag fick diabetes när jag var elva. Jag fick något som kallas diabetes typ 1, vilket också kan kallas ungdoms diabetes. Man får det ofta när man är ung och man brukar ofta få det för att andra i släkten också har det. Men man kan få det av lite andra anledningar också. Man kommer att ha det hela sitt liv, och man kan inte äta utan att ta en spruta. Jag tänkte kanske skriva ett inlägg om hur diabetes funkar, om ni är intresserade?
Många kan även blanda ihop diabetes typ 1 med diabetes typ 2. 2:an  kan även kallas ålder diabetes, mest för att det är vanligast att få det när man är gammal. För den diabetesen får man av att kroppen inte mår något bra, t.ex att man är för överviktig eller att man tränat kroppen för mycket. Men det är inte något man får för man typ har ätit godis en kväll eller ett jobbigt fys-pass? Jag tycker det är ganska (mycket, host*) jobbigt när folk håller på att säga eller skrämma upp varandra genom att säga att man får diabetes om man äter godis o.s.v! Diabetes typ 2 kan t.o.m försvinna, om man "får tillbaka sin hälsa", eller vad man ska säga, ni fattar.
Min familj
Jag bor i en villa med min pappa. Jag har en storasyster som heter Felicia, och hon har en egen lägenhet i Sjöberg, så hon bor inte med oss. Hon 21 år.
En söt bild på oss i höstas, och mitt huvud ser bara så stort ut för jag stog längre fram btw

Min mamma har gått bort
Jag vet, alla som läser det här tänker " whaaaaaat??????"
Och ja, jag måste väl berätta lite mer om det här nu, kan ju inte bara släppa en bomb som denna?
Jag fick diabetes i April, alltså 2 år sedan, och gluten i juli. Sen dog mamma i agusti. Jag kan berätta att det var inge roligt år för mig!
Men jag och pappa hade varit på landet och sen kommer vi hem på eftermiddagen och kvällen innan då hade mamma ramlat och låg på golvet vid hennes säng. Och aa, det var jag som hittade mamma död. Men jag trodde inte hon var död, jag trodde hon hade svimmat. Så såg henne "aldrig död", men jo, tekniskt sett var hon ju död.
Ambulans personalen sa att hon hade varit död i flera timmar... Hon hade nattlinne och allting, så hon skulle gått och lagt sig.
Ingen vet riktigt vad hon dog av. De tror att; hon svimmade och slog i huvudet och att hennes hjärta inte riktigt orkade mer? Och mamma var väldigt osund, hon tränade aldrig och var underviktig och rökt sen hon var tretton, så inte så bra kropp direkt...
Allt låter fett hemskt (vilket, ja, det är) men det var inte så hemskt att se henne. Hon såg verkligen ut som hon sov, stängda ögon och nattlinne och så. Det ända va att hon var blekare än vanligt, för hon hade välldigt brunt piggment i vanliga fall. Men pappa sa att hon var kall, för jag själv rörde henne inte, men han gjorde. Men annars såg hon helt normal ut, och hon såg faktiskt glad ut! Fast det kanske jag bara inbillade mig, men, jag vet att hon är glad, just nu, i himlen.
Mina husdjur
Ja, ja fick en liten kattunge 2 månader efter mamma gått bort. Hon hjälpte mig verkligen att gå igenom den tiden, efter mamma. Ett djur tröstar bra! Nu är hon ett och ett halvt år gammalt, och hon heter Katzi. Hon är en renrasig utställnigs katt, ras: Norsk skogskatt. Btw, jag låter henne inte vara en utställningskatt.
Felcia tog även med vår " typ gemensamma" katt när hon flyttade ut, Billsan.
den gråa är Billsan (gammal) och den andra är Katzi, min katt.

Förlåt att det blev så mycket text, antar att det finns ganska mycket att veta om mig...

Kommentarer
Postat av: Jossi

Fin bild på dig och Felicia!

Jag saknar Gunilla väldigt mycket, hon var ju som en extra mamma för mig. Kommer aldrig glömma resan vi hade i Spanien... Kommer du ihåg den? Även om du var liten?

<3<3<3

2012-04-02 @ 23:13:32
Postat av: Danielle

Tack! Nja, inte direkt, men har ju sett massa bilder från den resan, hahah!

2012-04-03 @ 08:10:10
URL: http://daniellelagerstedt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är väldigt stark som klarar detta! Btw Du är jätte söt och din blogg är rolig att läsa!

2012-04-03 @ 15:16:07
Postat av: Danielle

Tack så mycket!

2012-04-03 @ 17:40:34
URL: http://daniellelagerstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0